Κώδικας Δεοντολογίας
___
Ο κώδικας δεοντολογίας της Εταιρείας μας είναι η μυστηριώδης λέξη που έχει γίνει αντικείμενο αμέτρητων εκθέσεων, διαπληκτισμών ή πανεπιστημιακών διατριβών: ΗΘΙΚΗ!
«Η Ηθική είναι ένας συμφωνημένος μεταξύ ατόμων κώδικας, βάσει του οποίου συμπεριφέρονται με τρόπο που θα επιφέρει τη βέλτιστη λύση στα προβλήματά τους».
Αυτός ο κώδικας έχει εφαρμογή σε όλους – στο κάθε στέλεχος, στον κάθε εργαζόμενο, χωρίς διακρίσεις. Κανείς δεν εξαιρείται από αυτόν και όλοι είναι το ίδιο υπεύθυνοι για να διασφαλίσουν την πλήρη συμμόρφωση προς αυτόν.
Ειλικρίνεια. Το πρώτο χαρακτηριστικό που απαιτείται από όλους μας στην επιχείρηση είναι η ειλικρίνεια. Δεν υπάρχει τίποτα που να μπορεί να βλάψει την ομάδα και τα μέλη της περισσότερο από την ανεντιμότητα. Τα ψέματα, οι ψευδείς αναφορές και η λάθος ερμηνεία πραγματικών γεγονότων μπορεί να βλάψει σε πολύ σημαντικό βαθμό κάθε εταιρεία. Αναμένεται από τον καθένα στην ομάδα μας να είναι ειλικρινής, ευθύς και άξιος εμπιστοσύνης. Μόνο τότε μπορούμε να περνάμε καλά και να κάνουμε τα πράγματα να γίνονται.
«Ένας γενικός κανόνας σχετικός με τη συμπεριφορά, λέει πώς θα πρέπει να φερόμαστε στους ανθρώπους όπως θα θέλαμε να μας φέρονται». Ως εκ τούτου, αναμένεται ότι ο καθένας στην ομάδα μας θα εφαρμόζει αυτόν τον Χρυσό Κανόνα.
Πολιτική Γραφείων . Η ομάδα μας έχει μια πολιτική «μηδενικής ανοχής» σχετικά με την πολιτική γραφείων. Εάν ακούσετε κάποιον να λέει αρνητικά ή υποτιμητικά πράγματα για κάποιον συνάδελφο, θα πρέπει να υπενθυμίσετε στο άτομο αυτό τον κώδικα συμπεριφοράς και να του ζητήσετε να μιλήσει ευθέως με το μέλος της ομάδας.
Θετική στάση. Δεν υπάρχει χώρος για αρνητισμό στην ομάδα – αρνητικά σχόλια, αρνητική στάση κλπ. Υπάρχει αρκετός αρνητισμός έξω, ας ασχοληθεί ο ανταγωνισμός με αυτό. Εμείς θα είμαστε θετικοί– θετικά σχόλια, θετικές προτάσεις, καλά νέα κλπ. Μπορεί να μοιάζει παιδιάστικο, αλλά μόνο η θετική στάση μας διασφαλίζει ένα λαμπρό μέλλον. Όταν δείτε ή ακούσετε κάποιον να λέει αρνητικά πράγματα, υπενθυμίστε του τον κώδικα συμπεριφοράς. Και κάντε κάτι θετικό για αυτό.
Έμπνευση. Όλοι χρειαζόμαστε έμπνευση. Στην ομάδα μας την ανταμείβουμε. Κάθε μέλος της ομάδας μπορεί να αποτελέσει έμπνευση για όλους τους άλλους και δεν θα πρέπει να αποτρέπεται από αυτό. Μη διστάζετε να λέτε την άποψή σας, να μοιράζεστε τις ιδέες και τη γνώμη σας σχετικά με το πώς μπορούν τα πράγματα να βελτιωθούν. Η καινοτομία πάντα καλλιεργείται από την έμπνευση. Δεχόμαστε με χαρά συνεχώς νέες ιδέες, ακόμα και αν αποτελούν πρόκληση, εφόσον αποτελούν θετική πρόκληση– όχι ωμή ή επιβλαβή κριτική.
Επικοινωνία. Κάθε στέλεχος θα πρέπει να έχει την πολιτική της «ανοικτής πόρτας». Κάντε ξεκάθαρο στους υφισταμένους σας ότι είστε διαθέσιμοι για να τους ακούσετε, να τους μιλήσετε και να τους βοηθήσετε. Να παρέχετε ένα ξεκάθαρο πρόγραμμα για τη διαθεσιμότητά σας προς αυτούς. Και να θυμάστε: ένα σημαντικό κομμάτι της δουλειάς ενός στελέχους είναι να ακούσει, να προσπαθεί και να κατανοεί και να δρα ανάλογα. Η ανοικτή πόρτα σημαίνει επίσης ελεύθερη επικοινωνία.
Υπευθυνότητα. Ο καθένας στην ομάδα είναι υπεύθυνος για την επιτυχία της ομάδας. Αυτό μπορεί μερικές φορές να σημαίνει ότι αν παρατηρείτε οποιαδήποτε παράνομη ή επιβλαβή δραστηριότητα, θα πρέπει να είστε διατεθειμένοι να απαιτήσετε βελτίωση της κατάστασης αυτής, και αν δεν τα καταφέρετε, να το αναφέρετε στη Διοίκηση. Δεν θα πρέπει να φοβάται κάποιος να «βλάψει» ένα άτομο για χάρη της προστασίας όλης της ομάδας.
Ομοίως, είστε υπεύθυνοι για τη δουλειά σας και την περιοχή σας. «Κάντε τα πράγματα να πάνε καλά» για όλους μας. Όταν κάτι πάει στραβά, δείτε τι μπορείτε να κάνετε για να το φτιάξετε – μην περιμένετε κάποιος άλλος να το χειριστεί. Μην κατηγορείτε άλλους για τις δυσκολίες που αντιμετωπίζετε στη δουλειά σας. Εάν αυτή είναι η δουλειά σας θα πρέπει να μπορείτε να τη χειρίζεστε. Να αναζητάτε βοήθεια μόνο εφόσον έχετε πρώτα προσπαθήσει.
Προθυμία για μάθηση. Ένα από τα πιο σημαντικά χαρακτηριστικά που θα πρέπει κάποιος να έχει, είναι η προθυμία να μαθαίνει περισσότερα, να βελτιώνεται και να φτάνει σε υψηλότερα επίπεδα ικανότητας. Στην ομάδα μας, θέλουμε να κάνουμε ότι καλύτερο μπορούμε για να βελτιώσουμε τους ανθρώπους και να επιτρέψουμε σε κάθε μέλος της να αναπτύξει δεξιότητες και ικανότητες. Αν θέλουμε να παραμένουμε ανταγωνιστικοί θα πρέπει να βελτιωνόμαστε συνεχώς – και σε ατομικό και σε ομαδικό επίπεδο.
Ανεκτικότητα. Κανείς δεν είναι τέλειος αλλά όλοι μπορούν να βελτιωθούν. Ακολουθούμε την πολιτική της «μηδενικής ανεκτικότητας» για την έλλειψη ανεκτικότητας. Πιστεύουμε ότι ο καθένας έχει το δικαίωμα να εργάζεται, να έχει μια καλή ζωή και σπουδαία επιτεύγματα, ανεξαρτήτως φυλής, θρησκείας, καταγωγής, φύλου ή προσωπικών πεποιθήσεων. Δεν είμαστε εργαζόμενοι ίσης ευκαιρίας απλώς και μόνο λόγω του νόμου, αλλά κυρίως λόγω του σεβασμού και της αξιοπρέπειας προς την ανθρωπότητα.
Δεν το κάνουμε μόνο για τα χρήματα. Ναι, όντως ως ομάδα, πρέπει να εμφανίζουμε κέρδη. Με αυτόν τον τρόπο λειτουργούν τα πράγματα. Αλλά θα πρέπει όλοι να αναγνωρίζουμε πώς βγάζουμε χρήματα ΜΟΝΟ για έναν λόγο: διότι οι πελάτες μας θεωρούν ότι αξίζουμε τα χρήματά τους. Στην εταιρεία μας, είμαστε περήφανοι για το ότι ευχαριστούμε τους πελάτες μας σε τέτοιο βαθμό, που μας ανταμείβουν δίνοντάς μας τα χρήματά τους, παραμένουν πιστοί σε εμάς και μας συστήνουν στους φίλους τους. Δεν είναι τα χρήματα το μεγαλύτερό μας κίνητρο. Είναι οι αξίες και οι σκοποί της εταιρείας μας να βοηθήσουμε τους πελάτες μας να έχουν μια καλύτερη ζωή, να είναι πιο χαρούμενοι και να βελτιώνουν την οικονομική, κοινωνική και προσωπική τους επιβίωση. Αν αποτύχουμε σε αυτό, δεν αξίζουμε τα χρήματά τους, τελεία και παύλα.
Ο πελάτης έρχεται πάντα πρώτος. Όποιο και αν είναι το πόστο σας, παίζετε ζωτικό ρόλο στη διασφάλιση της ικανοποίησης του πελάτη. Το πραγματικό αφεντικό δεν είναι ο Γενικός Διευθυντής, είναι ο πελάτης. Από τις προθέσεις του και τις αποφάσεις του εξαρτάται η δουλειά όλων μας. Ο πελάτης μπορεί να απολύσει οποιονδήποτε από εμάς σε δευτερόλεπτα. Είναι επομένως μεγίστης σημασίας η διατήρηση σωστού επιπέδου επίγνωσης και προθυμίας σχετικά με αυτό το απλό γεγονός: είμαστε τόσο πετυχημένοι, όσο μπορούμε και διατηρούμε πιστούς πελάτες.
Οτιδήποτε παρεκκλίνει από αυτή την ιδέα, είναι μια πράξη προδοσίας ενάντια στην ομάδα. Ο κύριος λόγος που κάποιος θα μπορούσε να χάσει τη δουλειά του είναι επειδή έκανε κάτι το οποίο έβλαψε τη σχέση μας με τους πελάτες ή διότι δεν έκανε κάτι για να αποφευχθεί η ζημιά αυτή.
Αναγνώριση. Λέγεται πως η επιβεβαίωση είναι η «τροφή της ψυχής». Όλοι τη χρειαζόμαστε – αναγνώριση, αποδοχή, όπως και αν το ονομάσουμε. Άσχετα με το ποια είναι η δουλειά μας, είναι σημαντική για την επιβίωση της ομάδας. Αν δεν νιώθετε επαρκώς αναγνωρισμένοι ή αποδεκτοί για αυτό που κάνετε, θα έπρεπε η διοίκηση να το γνωρίζει και να κάνει κάτι για αυτό.
Μη διστάζετε να επικυρώνετε τους συναδέλφους σας όποτε πιστεύετε ότι χρειάζεται. Είναι ένας πολύ καλός τρόπος να αισθάνεστε και να περνάτε καλά. Και κάνετε σίγουρο πως δεν υποτιμάτε τη δουλειά άλλων – θυμηθείτε τον Χρυσό Κανόνα.
Ευγένεια. Μια φιλική στάση προς τους άλλους θα δημιουργήσει καλή στάση προς εσάς. Μια φιλική, ευγενική συμπεριφορά προς πελάτες και προμηθευτές θα τους κάνει να αισθάνονται ότι ενδιαφέρεστε για αυτούς. Να ενθαρρύνετε τον καθένα μέσα στην ομάδα να είναι φιλικός και να αποτελεί καλό παράδειγμα. Να υπενθυμίζετε σε οποιονδήποτε έχει σκληρή, μη φιλική στάση, αυτόν τον κώδικα συμπεριφοράς. Να αναφέρετε στη Διοίκηση οποιαδήποτε επαναλαμβανόμενη επιθετική ή βίαιη συμπεριφορά, άσχετα από το ποιος ήταν αυτός. Η ευγένεια είναι κάτι το ιερό.
Όταν τίποτε δεν πάει καλά. Αν έχετε προβλήματα στη δουλειά σας και δεν μπορείτε παρ’ όλη την υποστήριξη να κάνετε τα πράγματα να πάνε καλά, αν αισθάνεστε λιγότερο ενθουσιώδεις σχετικά με το τι κάνετε μέσα στην ομάδα, υπάρχει πάντα μια πόρτα ανοικτή: η δική μου. Αν δοκιμάσατε τα πάντα και δεν δούλεψαν, μη διστάσετε να με ενημερώσετε. Πάντα ενδιαφέρομαι να βοηθήσω.
Ομαδική δουλειά. Η ομαδική δουλειά δεν σημαίνει απλώς να συνεργάζεσαι καλά μόνο με τους άμεσα εμπλεκόμενους συναδέλφους σου. Σημαίνει επίσης να συντονίζεσαι και να συγχρονίζεσαι με κάθε άλλο μέλος της ομάδας. Διαπληκτισμοί μεταξύ τμημάτων δε θα έπρεπε να υπάρχουν – φανερώνουν μόνο ανεπαρκή ηγεσία και έλλειψη της αίσθησης του κοινού σκοπού.
Όλα τα τμήματα και οι κλάδοι της επιχείρησης εργάζονται σκληρά για ΕΝΑΝ στόχο: να δημιουργήσουν, να διατηρήσουν και να βελτιώσουν τη βάση των πιστών πελατών μας. Επομένως, φήμες, κριτική και εξαπάτηση μεταξύ τμημάτων ή κλάδων, απλώς δεν επιτρέπονται. Αντιθέτως, ο κανόνας είναι ότι η ανοικτή επικοινωνία είναι ο μόνος τρόπος να επιλύσουμε προβλήματα και διαμάχες.
Χριστίνα Νάση